12 Aralık 2011 Pazartesi

Tek bildiğim Onunla çok mutluuu olduğum :))

Tatlı miniğim artık 34 hafta 3 günlük :)
Güzel minik  öyle hareketli ki…Sürekli karnımı izlemekten alamıyorum kendimi.Karnımı izleyip sağa sola darbelerini görmek çok komik geliyor,bazen tutamıyorum kendimi gülüyorum bizim şaklabana :) Onu şimdiden çok seviyorum ama doğunca bu sevgi ne boyutlarda büyür aklım henüz almıyor.Çok da merak ediyorum acaba kime benziyecek,nasıl bir kız çocuğu olacak diye.Bu heyecan beni öldürecek :) Şu bir gerçek ki…..

Tek bildiğim onunla çok mıutlu olduğum !!...

Kramplarım azmış durumda,gece bazen yataktan fırlatıyor.Ama çaresini öğrendim : her gün bir büyük muz,magnezyum ve demir hapı.Bir de kuru fasulye,nohut,mercimek gibi bakliyatları her hafta tüketmek şart.Nar yeme sevdam hala devam ediyor,bayılıyorum hatta…Hiç sütü sevmeyen ben günde en az 2 defa içmeye özen gösteriyorum ve hiç atlamıyorum.

Bu Hafta güzel bebeşin beklenen gelişimi :
*  Bebeğin boyu artık yaklaşık 46 cm 2400 gr’dır.
*  Bu haftadan itibaren doğan çocukların küvezde kalmasına gerek kalmamaktadır.Çünkü büyük bir kısmı artık solunum ve akciğer problemi ile  karşılaşmamaktadır.
*  Gözlerini uyurken kapatmayı artık öğrendi.Uyuması düzene girmektedir.
*  Tırnakları epey uzadı.Doğumdan önce yüzünü çizerse sakın şaşırmayınız.
*  Yağ depolanması özellikle bu haftada kollarda ve ayaklarda artmıştır.Doğumda vücut ısısının düzenlenmesi için yağ depoları çok önemlidir.
*  İşitme duyusu çok güçlüdür.Nerdeyse tüm konuşmaları dinlemektedir.
*  Bebeğin uyku ve uyanıklık periyotları artık ayırt edebilmek mümkündür.
*  Doğum kanalına inmeye başlamıştır.

Anne olmak farklı birşey işte,Şair Gökhan Arslan'ın İki Başlı Ejderha şiirinde etkileyici şekilde belirtmiş anneliği :

"İnsanlar ikiye ayrılır oğlum ;
babasına inananlar ve annesine inananlar
çünkü babalık,bıçağın sapında yarım alfabedir,
eksikliktir.şehirlere baktıkça hatırlanan
çünkü annelik yolda olmaktır her vakit,lehimdir
bu yüzden hayata çıplak adımlarla girilir.
sen annene inan oğlum
çünkü anne seni sabaha hazırlayan geceliktir."

Haydi leylekler, bu minik tatlı kızı bir an önce getirin artık !!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...