10 Aralık 2011 Cumartesi

HURAFELER !!..

           Hamile olduğunuzu fark ettiğiniz andan itibaren,her anne adayı gibi siz de hamilelik ve bebek konularına daha çok ilgi göstermeye başlarsınız.Ancak hamilelikte saç kestirmenin,bebeğin ömrünü kısaltacağı inanışı gibi bazen olmadık komik inanışlar hayatımızı fazlasıyla etkileyebiliyor.
           Özellikle yeni doğum yapmış ya da bu konularda çok bilgili olduğunu iddia edenlerden bazen öyle şeyler duyarız ki, şaşırmamak ve çoğu zaman gülmemek elde değil :) Mesela,cinsiyet tahminleri...Yine en sık duyacağınız şeylerden biri cinsiyet tahminleri olacaktır.
Bahis toplamayı denerseniz,tahminlerin de o kadar da kararlı olmadıklarını göreceksiniz...

   
    -Ye tatlıyı çıkar Hakkı'yı,ye ekşiyi çıkar Ayşe'yi ...X  YANLIŞ - Valla ben bir tatlı delisi oldum sormayın,hayatımda hiç bu kadar canımın tatlı çektiğini hatırlamıyorum.Ekşiden de hiç hoşlanmıyorum.

   -Anne adayının karnı yumurta gibi büyürse bu bebeğin ERKEK olacağı,eğer yana doğru yayılırsa KIZ olacağı anlamına gelirmiş ... X YANLIŞ - Benim karnım öne doğru büyüyor,yanlardan hiç kilo almıyorum.

   -Baba adayı gebelik boyunca anne adayıyla birlikte kilo alırsa,bu bebeğin ERKEK olacağı anlamına gelir ... X YANLIŞ - Ben yedikçe eşimde benimle yiyor,sanırım birlikte kilo alıyoruz :-D
                                                    
                                              İşte en önemli hurafelerden biri :
    -Anne adayı gebelikte "güzelleşirse" bebek ERKEK olacaktır,Çünkü kız çocukları annelerinin güzelliklerini alırlar ... X YANLIŞ - İnanır mısnız normal zamandan cildim daha ferah ve canlı,cildim bir güzelleşti sormayın:)

    -Gebelikte anne adayının canı daha çok tatlı çekerse ERKEK bebek,tuzlu şeyler çekerse KIZ bebek olacağına delalet eder ... X YANLIŞ -Söylemiştim ya deli gibi tatlı yiyorum.

     -Kız bebek olduğunda anne adayının kiloları daha çok kalça ve basende birikir,ERKEK bebekte ise bu birikme göbek kısmındadır ... X YANLIŞ - Ama ben kalça ve basenden hiç kilo almıyorum :)

Hepsi mi yanlış olur :) Benim miniğim Öykü Deren'im bütün bu hurafeleri boşa çıkardı.Bence siz de inanmayın...Teknoloji (ultrasonlar) sağolsun :)


*Hamile kadınlar her çocuk doğurduklarında bir dişini kaybederlermiş
*Miden mi yanıyor?Kesin bebeğin saçı çıkıyor,ondandır.
*Karnın sivriyse bebeğin erkek olurmuş
*Ayva yersen,çocuğun gamzeli olurmuş
*Aman; çiğ ete dokunma!
*Bebeğin kilosu annenin kilosuna bağlıymış
*Geniş kalçalı kadınların doğumu rahat olurmuş
*Bir tastan suyu kepçeyle içen kadının çocuğu kız olurmuş
*Doğan çocuk iri ve kara gözlere sahipse,annesi hamilelikte kara üzüm yediğindenmiş.
*Hamile kadın gece mehtaba bakarsa doğacak çocuğu ay gibi güzel olurmuş.

Veeee daha yüzlercesi...Gerçekten bunlar birer batıl inanç, mışş mişşş ile itirilen cümleler gibi geliyor bana.Hatta çoğu insan buna inanıyor ve duyguları istismar ediliyor.Hamilelik,bir insanın yaşamında nadir olabilecek mucizevi bir olay.O nedenle bu dönemin tadını çıkartmak gerekiyor.Ben bu tarz hurafelere,batıl inançlara inanmadım,zaten Öykü Deren'im de bunların aksinin olabileceğini bariz olarak gösterdi.
O sebeple hamilelik dönemini bu özel deneyimi eğlenceli bir şekilde geçirmek en güzeli,en neşelisi...Umarsızca gülmek,ansızın ağlamak,futursuzca konuşmak ve doymaksızın yemek...Allah cümle kadınlara hamile kadın rahatlığı ve enerjisi versin :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...